fredag 30 oktober 2009

Frukost och fredag

Känner mig duktig. Har nämligen gått upp före Henric i flera dagar och fixat lite roligare frukost! Brukar ta fram frukost innan han ska till skolan, men nu har han varit ledig så vi har fått både sovmorgon och roligare frukost... Bestående av jordgubbssmootie, varm choklad (inte o'boy utan kakao), hembakat bröd och dylikt. Äppelklyftor någon dag. Livar upp tillvaron skulle jag vilja påstå! Blir tjatigt med samma frukost hela tiden, och frukost som är så gott!

Nu har Benesser åkt till Uppsala för en spelning, men jag blev kvar här. Har haft otroligt svårt att bestämma mig om jag ska med eller inte, men nu blev det så. Vi kom fram till att vi kan använda pengarna som det skulle ha kostat om jag följde med, till något roligare istället.
Har dessutom blivit snuvig.
Är alltså ensam hemma nu. Har haft funderingar på att hälsa på broder eller dylikt, men jag vet inte om jag orkar och har lust. Känns som det skulle vara skönt att slippa åka buss bara vara hemma och se på film eller nåt, och kurera bort snuvan. Ska ju sjunga imorn... Kanske tar mig en promenad till Ica Kvarnen.

Älskar att få paket i brevlådan! Måste bara säga det.


Må så gott, allesammans!

"Hejsan älskling, hejsan frugan, här är brev från älsklingsflugan."
Sjunget av maken igår: (Fritt efter "Brev från kolonien")

2 kommentarer:

Johanna sa...

Äntligen verkar ajg kunna kommentera din blogg! Läser alla inlägg och vill kommentera flera gånger men texten man ska fylla i kommer aldrig fram...

Jag leder pass minst 1 gång i veckan. Varje måndag. Sen var tredje onsdag och ibland en lördag eller söndag. Så allt från 1 - 3 ggr i veckan.

Tack! jag hoppas att det kommer en tid då jag kan få känna att jag mår lite bättre!

Vad du är pysslig! Frukost är ju lätt det godaste målet under dagen!

Tror att det blir lite lugnare med jobb ett tag framöver, kanske kan vi försöka träffas då?

Kram

Linda Marie sa...

Du kan få komma och fixa frukost åt mig någon dag... De lät så smaskiga! Tycker personligen att frukost lätt blir lite småtråkigt. Fast det är trevligt när man gör det till något extra sådär.