fredag 2 oktober 2009

Höst

Jag måste säga att jag har väldigt delade känslor när det gäller hösten! På ett sätt är det så mysigt med höst. Det är så mycket fina färger i naturen, mysiga innekvällar med te blir mer och mer vardagen, det blir mörkare och därmed mysigare inomhus osv. Dessutom är det alltid så mycket som är nytt på hösten! En ny termin, kanske till och med en ny skola, nya aktiviter och allt sånt. Det är inte bara på våren som allt börjar om!
Samtidigt känns det tungt att det är så mörkt, att det är så kallt (är så otroligt frusen av mig!) och det värsta av allt (förlåt alla!) är att det inte blir vår och varmare förrän om mer än ett halvår! Höst och vinter och den delen av våren som är mest som vinter, täcker upp en så stor del av året i Sverige. Det är riktigt lång tid! Över ett halvår innan man får tina upp...
Men ändå är jag glad att vi har fyra årstider här i Sverige! Det berikar på något vis, och man ser världen med nya ögon. Även fast en del av mig redan längtar efter vår...

1 kommentar:

Linda Marie sa...

Jag har precis som du delade känslor inför hösten. Det är mysigt på ett sätt, och mest ruggigt på ett annat. Man får väl försöka stå ut med det ruggiga, och njuta av det mysiga...
Tur att du har en näsvärmare! :)