måndag 23 juli 2012

Om att bryta rutiner ibland

Jag har tänkt på det här med rutiner. Det är ju hemskt bra att ha sådana ibland, man mår oftast bättre med rutiner när det gäller både mat och sömn. Däremot tycker jag att det är viktigt att man kan bryta de där rutinerna ibland, för det är dessa dagar man minns. Hur många av dina dagar som ser precis likadana ut som alla andra kommer du egentligen ihåg? Jag minns nästan inga sådana dagar för det finns inget som sticker ut. Däremot minns man de där dagarna då man såg på film toksent den där natten, åt den där speciella middagen som man hade planerat i flera dagar och den där natten då man sov i bilen.
Jag tycker det är bra att påminna sig om de där sakerna ibland. Man kan ju såklart inte göra tokiga saker hela tiden och hela tiden bryta sina rutiner, det fungerar ju inte, men ibland tror jag det är viktigt att man gör det för att känna att man lever och få minnen som finns kvar långt efteråt. Man kan behöva påminna sig om det ibland, att saker och ting som bryter rutiner inte bara är knäppa utan det är ditt liv och det kommer bli ett minne du kommer att ha kvar långt efteråt.

Inga kommentarer: