onsdag 11 juli 2012

Dålig tajming

Tajmingen nu kunde verkligen inte vara sämre! Har två veckors semester framför mig som började igår och alltihop började med spöregn och en långtidsväderprognos som skvallrade om att det ska fortsätta så ett bra tag till. Visst, långtidsprognoser kan man aldrig lita på, men det känns ju inte som någon vidare bra start på semestern ändå. Nu har jag dessutom gått och blivit sjuk helt plötsligt. Det är inte nådigt detta! Fruktansvärt halsont, hög febern och värk i hela kroppen. Idag när vi skulle åka till sommarstugan och semestra på riktigt, trots det dåliga vädret! Ursäkta att jag låter bitter, men det är oundvikligt en sådan här dag. Om ni undrar över tidpunkten på detta inlägg beror det på att jag har sovit och varit sängliggande halva dagen, därför sitter jag nu i soffan och väntar på en glass som Henric gör i ordning, i väntan på ännu en massa timmar i den där sängen jag är så trött på nu!
Dagen har i alla fall räddats några gången av omsorger från mina närmaste. Henric har pysslat om mig titt som tätt hela dagen och Marie handlade åt mig, lånade böcker och gav mig till och med en present. Är så otroligt tacksam för dessa människor i mitt liv! Vad skulle jag ta mig till utan dem? Nu har jag i alla fall planerat att bli frisk och att önska bort regnet. So long så länge!

Inga kommentarer: