måndag 2 juli 2012

Fem till

Nu tänkte jag att det var dags att svara på fler frågor som jag fick av Marie förut. Jag har svarat på några förut här och här.

Bungyjump eller fallskärmshopp?

Helt klart fallskärmshoppning. Bungyjump är ju bara idioti kan jag tycka! Fallskärmshoppning kan jag i alla fall förstå lite vitsen med även fast jag verkligen inte vill göra det själv.

Vad skulle du vilja göra på en cirkus, om du var cirkusartist?

Tror jag skulle välja att vara en sådan där vig person som typ hänger i en lång gardin och gör konster och ser smidig och vacker ut.

Vad skulle du helst vara utan: el, rinnande vatten, eller element?

Kanske element om man hade möjlighet att elda i en spis eller så, fast det har jag ju inte i den här lägenheten. Men nu på sommaren går ju det bra.

Vad drömde du om inatt?

Jag som nästan alltid kommer ihåg vad jag drömmer och så står det helt still nu! Jag tror det var något om någon festival...

Vad har du för citat du gillar?

Som vanligt är jag dålig på att komma upp med exempel när man ska det, jag gillar ju massor av citat. Men jag kom på ett citat som Albus Dumbledore säger i sista Harry Potter-boken, om ledarskap. Jag tror att det är väldigt sant och jag har tänkt på det många gånger: “It is a curious thing, but perhaps those who are best suited to power are those who have never sought it. Those who have leadership thrust upon them, and take up the mantle because they must, and find to their own surprise that they wear it well.”

Inga kommentarer: