tisdag 17 juli 2012

Brev till min röst

Kära röst.
Jag saknar dig. För var dag som går så saknar jag dig mer. Jag antar att det är som med den där kon som man inte saknar förrän båset är tomt. Jag saknar att göra en massa roliga saker med dig, som att sjunga, skratta och babbla natten lång. Det finns visserligen bit av dig kvar hos mig hela tiden, precis så att jag kan fungera, men jag orkar inte mer nu. Du fattas mig!
Din frånvaro påverkar mig hela tiden och jag blir hela tiden plågsamt påmind om hur mycket jag saknar och behöver dig, framförallt när jag svarar i telefon eller ska ropa.
Nu ligger det till så att jag ska sjunga på bröllop om lite drygt en månad och jag skulle verkligen behöva dig då, eller rättare sagt, jag klarar mig inte utan dig!
Snälla röst, kom tillbaka! Jag saknar dig och jag kan lova att du inte kommer känna sig försummad.
Din tillgivna,
Sofie

Inga kommentarer: