måndag 15 augusti 2011

Pappersbröllop

Idag firar jag och Henric tvåårig bröllopsdag! Dock har vi båda jobbat, och ekonomin tryter, så något fett firande blev det inte, men vi har ju varandra och det är det viktigaste. Nästa vecka åker vi till huvudstaden och vi får fira lite mer då.

Jag kan inte förstå att vi har varit gifta i två år redan! Samtidigt känns det som att vi har varit det hela livet, för jag kan ju knappt minnas ett liv utan honom. Det är liksom nu livet har börjat, på riktigt. Jag måste säga att kärleken är precis lika underbar som i alla sånger, texter, böcker och filmer och lika vacker som Shakespeare beskriver den. Nej förresten, mycket vackrare! En mycket vacker beskrivning som jag gillar, från en bok som kallas Bibeln:



"Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.



Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken."



Finns så mycket att skriva om kärleken och hur lycklig jag är som får dela mitt liv med en sådan fantastisk man som Henric, men jag är för trött nu och avrundar det hela med några av våra hundratals bröllopsbilder! De bilderna är vi nöjda med! (Tack till Isak, vår fantastiska fotograf!)















2 kommentarer:

emma sa...

åh va fina ni är :) jag såg din man spela på frizon och kunde först inte placera varför jag kände igen honom så mycket, men sen insåg jag det :D så roligt! jag lärde känna robert lite!

är ni med i någon kyrka?? :) KRAAAAM till dig:)

Sofie sa...

Emma: Men tack! :) Haha, vad roligt! Kul att jag har gjort Henric så pass känd genom min blogg så han blir igenkänd, hehe... ;)

Vi går väl i kyrkan i Dala-Järna (där Robert också är med) när vi är där, fast vi "tillhör" väl inte direkt någon kyrka i Falun. Är väl centrumkyrkan och Elsborg som vi liksom känner till mest. Min syster är med i centrum och jag var på deras läger när jag var liten :) Du då? Kram!