onsdag 1 december 2010

Nå, vad säger ni om mitt hår?

Nu var det längesen jag skrev. Det har hänt så mycket som jag har tänkt att skriva om så jag har därför inte skrivit något alls. Tror jag skippar att berätta om allt som har hänt sen sist och "går vidare" istället, annars blir det aldrig av.

Jag ska klippa mig imorgon. I september förra året klippte jag håret kort, inte extremt kort men ändå väldigt kort i jämförelse med vad jag hade innan. Innan var det långt. Inser det särskilt nu efteråt när jag kollar på bilder. Jag hade haft långt så länge så jag tyckte det var dags för en förändring.
Nu har jag haft kort i över ett år och är relativt nöjd med det, men nu har jag tröttnat. Faktiskt. Känner mig mer hemma i långt hår, är nog mer "jag" med långt, även fast en del påstår att jag passar i kort. Jaja, jag kommer aldrig få alla nöjda, så är det bara. Det har jag fått inse. Man kan inte vara alla till lags när det gäller ens frisyr.

Nu har jag därför bestämt mig för att det är dags för långt hår igen. Och så ska jag klippa mig imorgon! Vad det det för logik? Jo, jag har ju haft page eller bob eller vad det nu kallas, alltså längre fram än bak och dessutom lite uppklippt. Nu känner jag dock att det kanske inte riktigt passar om man ska ha långt. Därför tänkte jag nu spara på längden, men klippa någon slags "spara ut-frisyr", så att jag överlever så länge, utan att bli arg varje gång jag ser mig själv i spegeln bakifrån (pga den där hemska utväxta uppklippningen.)
Dessutom funderar jag på lugg. Har haft mycket lugg i mina dagar och har trivts med det. Har däremot ingen aning om jag passar i det eller ej. Så om du nu har en stark åsikt angående om jag ska ha lugg eller ej, speak now or forever hold your peace, så att säga. För imorgon efter tolv är det för sent och då får du skylla dig själv om du inte sa något!

Grattis, säger jag nu, om du har lyckats ta dig igenom denna långa, antagligen väldigt ointressanta, onödiga och tjatiga text. Tänkte att jag skulle dra hela den här historien här, så slipper någon annan råka ut för den i "verkligheten" utan att ha valt det. För att läsa min blogg, det är något man väljer, eller inte väljer.

Tack och adjö för idag!

2 kommentarer:

Erica Oline sa...

Kollat in på din blogg mycket på senaste men du har inte skrivit på ett tag. Nu kollade jag inte igår och missade detta!! :P Men hoppas du blev nöjd! Lugg är fint, man behöver ju inte ha hellugg. Sen så tror att jag har ombestämt mig när det gäller längden, att jag nog tycker du passar bäst i långt iaf :) Så det är ju finfint att du har tänkt spara ut igen, eller hur blev det nu?! :) Kram!

E L I N sa...

Växa-ut-frisyr med lugg tycker jag låter som en eminent idé! Även om du ÄR väldigt fin i kort! Faktiskt!