onsdag 8 december 2010

Mina "mammor"

Måste bara skryta lite om hur duktiga "mammorna" (mina danselever) var idag på uppvisningen! De är visserligen alltid duktiga, men man blir så extra stolt efter en uppvisning. De har verkligen kämpat med en koreografi jag har gjort, ända sedan förra terminen, kämpat och kämpat och verkligen åstadkommit hur mycket som helst. Det är en rätt svår dans om man är nybörjare och de vara så tveksamma i början, tyckte det var så svårt och nästan omöjligt, men nu kan de dansen galant verkligen. Man får ut så otroligt mycket av lektionerna med alla dessa underbara kvinnor som alltid är så glada och positiva, trots ibland kanske lite dåligt självförtroende. Ser fram emot en ny termin!

Filmade dem med min digitalkamera idag, men har lovat att inte lägga upp något på youtube, hehe. Men ett litet "skärmklipp" från filmen, kan jag väl få lägga upp tycker jag. Suddig och sådär.
Jag har spelat in våra dansen och lagt upp på youtube för att mina elever ska kunna träna hemma under lov och när de är borta, eller när de känner att de har behövt repetera, vilket har varit väldigt uppskattat. Bestämde mig dock för att inte visa någon annan. Men okej, jag sväljer min stolhet och tillåter er att bevittna dansen de dansade idag, exclusivly for you, mina bloggläsare. Inspelat i vår stökiga lägenhet, på en punkt pga. platsbrist. Dock är dansen lite mer "rörlig". Detta har alltså mina elever framfört idag:



Japp, min stolthet är nu svald. Eller kanske kraschad, jag vet inte riktigt...

3 kommentarer:

E L I N sa...

Vilken snygg koreografi! Du är fin när du dansar!! :D

Anonymous sa...

Sprang på din blogg av en slump, vet inte om du minns mig, men Marika heter jag och gick i Jonnykursen på Malung när du gick Viskursen. Väldigt fin dans, blev grymt imponerad! Minns att du skulle ha danslektion med oss men det som många av de där extrakurserna rann ut i sanden, trist. Ha det bra!!
Kram Marika

Sofie sa...

Tack båda!

Marika: Jag minns dig! Kul att du tittar in :)