onsdag 29 december 2010

Hos oss i december

Känner att jag ligger lite efter på bloggen nu efter att allt julstök har tagit upp vår tid i december. Därför kör jag en liten resumé nu, aningen sent, och kör sen på som vanligt. Tyckte det skulle kännas konstigt att nästan helt ignorera att julen varit här, på bloggen.

Henric var ute med sitt nystartade företag (med sitt band alltså, som blivit handelsbolag) och åt julbord, men för rättvisans skull körde vi ett eget litet julbord a la Hermanssons de yngre, på tu man hand några dagar senare.

Det ståtliga julgranen som vi tog i Järnas skogar. Når precis upp till taket.

Klädd och klar.

Årets tillskott till granen - en uggla!

Det blev lussebullebak till slut, och vi kan konstatera att man KAN göra deg i glassmaskin. Säger inte mer än så...

Jag och Elinor återskapade min barndoms ständigt återkommande motiv. Lilla Sjöjungfrun och Blunder.

Julmys i köket. Henric prickade in lagom med den röda ros han kom med efter sina julkonserter.

Den enda formen av julgodis jag gjorde, på uppdrag av mamma.

Henrics julklappar från mig.

Sista veckan före jul gick, för mig och Henric, åt till inspelande av julskiva, som julklapp till våra släktningar, repris på förra året. Förra årets julskiva hette "Jul med Henric och Sofie" och årets uppföljare blev att heta inget mindre än "Ännu en jul med Henric och Sofie". Årets uppgradering bestod av att ha gått från endast gitarr och sång till trummor, bas, gitarr och sång, då Henric med bravur skötte de tre första momenten.
Sedan följde julafton på tre ställen samma dag, sång på julotta i Lindesnäs, och jullov i Dala-Järna och där är vi nu, i väntan på nyår. Mat, mat, mat och sömn är ungefär vad dagarna består av. Känner ni igen er?

Sammanfattning: avklarad. God fortsättning!

Inga kommentarer: