torsdag 21 oktober 2010

Tåspetslektion

Idag har jag haft balett och sedan tåskoträning. Jag kan bara säga så här, ni som aldrig har provat att dansa i dessa skor, ni har ingen aning vad professionella ballerinor går igenom med sina fötter! Det är helt sjukt! Jag kände det som att mina fötter såg döden i vitögat idag. Nej, men nästan. Jag har nog aldrig känt mig så utmattad i fötterna som idag efter lektionen och det är bara en kvart. Tänk att dansa en hel föreställning! Med mycket mer avancerad teknik än jag vi gör. Visserligen är de ju starkare och mer tränade, men ändå. Det är bara att skrika åt hjärnan att koppla bort smärtan, men på något underligt vis är det ju roligt ändå! Har alltid varit väldans svag för tåspetsskor.

1 kommentar:

Stella sa...

Det är väldigt vackert, om inte annat! Men kan verkligen förstå att det är påfrestande för fötterna!