fredag 8 oktober 2010

Introduktionsdagar

Nu har jag jobbat, i två dagar! Eller ja, jag har varit på introduktion i två daga (tre timmar om dagen), men nog har jag jobbat alltid. Första dagen var aningen kaotiskt. Att lära sig kassans grunder är väl ingen större svårighet, men att kunna alla detaljer är verkligen inte att leka med. Ni vet sådant som presentkort, tillgodokort, reklamationer osv. Efter att jag kom hem efter första dagen kände jag mig ganska uppstressad och snurrig och hade svårt att bestämma mig för om jag skulle släppa allt för dagen, eller ägna resten av mina vakna timmar åt att repetera allt i huvudet.

Dagen efter däremot gick det mycket bättre! Visserligen var det halva reapriset på en massa varor (är det fortfarande, dit och handla!) vilket resulterade i en väldig massa knappande i kassan, men till slut börjar det faktiskt sitta och man får in lite fart i knappandet.
Jag måste erkänna att jag fortfarande inte riktigt kan det där jag nämnde innan, detaljerna, men nu börjar det bli roligt. Jag tycker verkligen det är fantastiskt roligt att möta kunder och vara så där hurtigt glad och trevlig! Första gången som jag tog hand om en kund själv och till sist lämnade ifrån mig kassen med ett "Tack tack!" eller något i den stilen, var ett mycket tillfredställande ögonblick, måste jag säga. Samma sak när jag fick svara i telefon med ett "Välkommen till Indiska, det är Sofie!". Hemskt läskigt, men ack så spännande. Eller när någon frågade om jag jobbade där och jag svarade ja. Ja, ni fattar ju, så där nipprig är jag.

Inga kommentarer: