tisdag 26 oktober 2010

Varm på vintern?

Det tråkigaste med hösten och vintern måste ju vara att man fryser och fryser gör jag nästan jämt! Jag frusen av mig, så är det bara, vilket gör att jag fryser nästan varje gång jag går ut, i ca ett halvår. Från oktober till april. Det är ju nästan så långt tid det är innan det börjar bli varmare igen. (Ursäkta påminnelsen om det faktumet.)
Jag fryser lätt när jag är inne också, men så klart är det ju värst när man kommer ut. Visst, jag byltar på mig med halsdukar, mössor, vantar, och sockor. Visserligen har jag inte täckbyxor om jag ska någonstans för det mesta. Måste man det? Jag menar, jag vill inte se ut som en austronaut halva året! Lite stilfull vill man ju vara ändå... Nu kanske jag låter fåfäng, men jag tycker faktiskt detta är lite av ett dilemma. Visst, jag får väl göra ett val, att slippa frysa eller klä mig fint utomhus. Fast i och för sig, jag har ju inga täckbyxor... Hmm. Vad gör man egentligen? Hur håller ni er varma på vintern?

Detta är Henrics mössa. Den heter Lars. Han fick den av sina föräldrar nyss för att slippa frysa när han cyklar till skolan. Den är ju dock inte riktigt min stil. Tyvärr, för den är ju otroligt varm och skön!

3 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

Hihi, Lars! Underbart =D

E L I N sa...

Det är sannerligen svårt det där! Jag brukar tänka att man ska klä sig som om man ska på fjällvandring eller något, fast i lite mer vardagliga termer. Flera lager, inga glipor osv. Varmkofta och fjällrävenjacka är både snyggt och varmt. :)
Men ibland får man också repetera mantrat: "Vill man vara fin, får man lida pin" och frysa lite. Och dricka mycket te!!! :D

Hannah sa...

Haha vad söt du var i mössan då! :D