tisdag 21 september 2010

Frustrationen är stor

Jag kan bara konstatera att försäkringskassan har ett sjukt system, när det gäller bostadsbidrag. Det räknas ut per år, vilket kräver av en att man i princip ska kunna se in i framtiden och veta precis vad man kommer tjäna det kommande året. Jag och Henric kunde ju inte veta förra hösten om vi skulle få sommarjobb eller inte i år, och vad vi skulle tjäna. Nu fick vi lov att ändra då vi tjänade mer och fick igår beskedet att vi inte får något, och att vi får lov att betala tillbaka flera tusen som vi fick tidigare under året, för de tyckte att vi fick för mycket. Men vi behövde det ju DÅ! Nu får vi alltså leva på 800 kr mindre i månaden OCH får lov att betala tillbaka.

Jag behöver det där jobbet mer än någonsin nu och vill ha det mer än någonsin! Jag kan inte beskriva hur mycket jag vill ha det! Men än har jag inte fått svar... Sitter och väntar på att telefonen ska ringa, men den är tyst. Nej, jag känner mig helt uppåt väggarna!

Frustrationen är stor.

3 kommentarer:

E L I N sa...

Jag säger bara: Tack för det, alliansen. ;)
Nejdå, politik åt sidan. Det är himla nedrigt det där. När framtiden är osäker och man väntar på det där samtalet.
Jag håller tummarna för dig!!

Sicken dröm! Jag kommer och hälsar på er i Borlänge (drömstaden) någon gång i höst, ok? :)

ella sa...

jag och alex har också fått betala tillbaka, allt som vi fått i bostadsbidrag under det senaste året. 8000 spänn. fast det var okej, för vi tjänade båda jättebra på sommarjobben. men det är nedrigt, för i våras hade jag mindre än 4000 i månaden och vi behövde verkligen bostadsbidrag. men ja, jag tycker det är ganska rimligt att man får betala tillbaka, även om det är jobbigt när brevet kommer. grattis till jobbet också! (passar på att kommentera två inlägg i ett kan man säga)

Erica Oline sa...

Jag tycker att FK borde göra en ny bedömning NÄR MAN FÅR JOBBET, och inte slå ut det på ett år. Som du säger så behövs pengarna när man får dem, innan man jobbar. Och på ett sommarjobb får man kanske inte så mycket pengar så att det väger upp. Tur att du fick jobbet asså :)