söndag 17 januari 2010

Purjolök

Purjolökens gröna längder,
kan skäras tunnt, det blir till mängder.
De ger smak åt soppa och gryta,
men Henric vill hellre ha ”sill ô tyta”
Men om löken inte passar en mas
kan man alltid köpa flera och sätta i vas
Men vad är det jag säger? Nu ljuger jag smått,
för nog tycker Henric att purjolök är gott!

Av: Sofie H



Den är en aning intern dikt. Henrics föräldrar hade köpt många purjolökar idag och satt i en vas nämligen, och då uppkom den här dikten. För de som inte vet det så är "Sill och tyta" en maträtt som man äter i Järna, som Henric gillar...

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tycker verkligen att vi ska ses snart! Nästa vecka jobbar jag skitmycket, men sen veckan därpå hoppas jag är lite lugnare! :)

Tack!

Kramar!!

Johanna sa...

Ja det har jag! Sen annandagen... En 32 tums platttv med dvd som innehåller dvd, usb-port, radio, cd-spelare och bio-surround-system... Känns lyxigt! ;) HAr ni tv? Kram!