torsdag 14 februari 2013

Temlan



Är inte så hemskt förtjust i semlor så förra året åt jag faktiskt inte en enda en, men i år tyckte jag ändå det var dags. Det är ju liksom tradition och en hel del stämning, mycket mer det än att det smakar bra. Och så är de ju faktiskt väldigt fina! 
Jag tycker nämligen inte alls om mandelmassa! Tycker det är alldeles för sött och sliskigt. Däremot har jag nu blivit bjuden på både en vaniljsemla och en saffranssemla och det var inte helt fel faktiskt. När jag var liten var jag tvungen att alltid äta så jag fick grädde på näsan som Ture Sventon när han åter "temlor". 
Men nog finns det andra bakverk som är mycket godare än semlor!

2 kommentarer:

Marie sa...

Är det en saffranssemla på bilden? Ser god ut!

Sofie sa...

Ja, det är en saffranssemla på bilden. Från Focus :)