tisdag 19 februari 2013

Nattlig bullfest



Nu har jag bakat bullar då frysen hade slut på fika. Blev både vaniljbullar och kanelbullar. Det tar alltid längre tid att baka bullar än jag minns och räknar med så nu blev de inte klara förrän nattetid (och ja, jag började sent också) men smakas måste de ju ändå! Blir en nattlig liten bullfest på tu man hand, maken och jag. (Nattuggla 1 och Nattuggla 2 med andra ord.)


Har fått det här plåtstället av min svärmor och det är kanon för oss som har så litet kök! Har verkligen förenklat mycket för mig när det ska bakas flera plåtar av något. 

4 kommentarer:

Marika N från Malung sa...

Hej Sofie! Mums, ser gott ut! Brukar kika in här då och då. :) Blev sugen på att baka själv! Vet du var din svärmor köpt bullstället? Ha det bra!

Sofie sa...

Hej Marika! Kul att du kikar in ibland :) Tror tyvärr att plåtstället är gammalt. Hon hade två har jag för mig så jag fick det hon hade över... Men det borde inte vara så svårt att hitta känns det som! Kanske på loppis eller på nätet.

Marika N från Malung sa...

Ah attans, får kika på loppisar och nätet då! Vilken fiffig uppfinning i alla fall! :)

Sofie sa...

Ja, det är det verkligen! :)