torsdag 8 november 2012

Lättad efter tandis

Är just hemkommen från tandläkaren. Har oroat mig för det hur länge som helst nu för jag har haft ilningar på ena sidan käken. Egentligen vet jag att jag biter ihop mer på den sidan och även ibland när jag sover, men jag har inte riktigt vågat tro att det bara är därför utan har istället inbillat mig att jag säkert har en massa hål och problem på den sidan och att det kommer att bli svindyrt när jag går till tandläkaren nästa gång och att jag inte kommer ha råd att betala. När jag nyligen dessutom fick en kallelse till undersökning blev detta plötsligt aktuellt och är något jag har tänkt på varje dag. Nu visade det sig att ilningarna bara beror på att jag biter ihop, en vass lagning sedan tidigare kunde hon fixa och jag behövde ingen ny tid. Hurra! Dessutom kostade inte undersökningen något tack vare två års tandbidrag. Snacka om att jag är lättad!

Inga kommentarer: