torsdag 1 november 2012

Tjuvstart


Tycker det är tråkigt och överdrivet att samhället (och framförallt butikerna) ska börja med julen flera månader för tidigt. Hur mysigt och härligt jag än tycker att det är med julen så tycker jag att det är väldigt överdrivet och har gått överstyr när butiker ska börja sälja julpynt i början av oktober och börja spela julmusik när det fortfarande är långt kvar till första advent. 
Men jag måste erkänna en sak... Jag har tjuvstartat! Jag har köpt julpappaer. Alltså inslagningspapper, från Ikea. Men jag kan förklara! Det är nämligen så att jag inte själv besökte Ikea utan jag bad några jag känner som var där att köpa hem åt mig, för jag vet sedan tidigare att Ikeas julsaker tenderar att ta slut ganska lång tid före jul och det är ju inte ens säkert att jag ska dit, så då passade jag på. Tycker nämligen att de brukar ha så bra papper. Stora rullar med mycket papper på, billigt! Det brukar ju vara så dyrt annat. Därför är jag ganska nöjd med mina inköp, trots att det för övrigt är alldeles för tidigt för att köpa julsaker enligt min mening. 

Inga kommentarer: