torsdag 22 november 2012

Bloggjulkalender igen?

Förra året hade jag en julkalender här i bloggen i december och jag har lite funderingar på att ha det i år igen. Dels för att jag vet att det åtminstone var uppskattat av några få, dels för att jag tyckte det var roligt själv och dels för att det är ett bra sätt att komma igång med bloggande lite igen för nu har det varit trögt här ett bra tag. Det enda problemet är att jag inte riktigt vet vilken variant av julkalender jag ska göra. Hur ska den se ut? Ska jag göra en liknande eller något helt annat? Är det någon som har något förslag?


4 kommentarer:

Erika sa...

Hej! Tycker så mycket om din blogg! Känner din syster lite, från kyrkan :). Skulle vara jättekul med bloggkalender! Kanske dina 24 favoriter, alltifrån recept till resemål till favoritpersoner? Eller 24 tips? Bloggar, mat, att göra med sina kära.. Kram till dig/Erika

Sofie sa...

Tack för din kommentar, vad glad jag blir! :D Jättebra tips! Ska verkligen ta dem i åtanke när jag knåpar ihop någon julkalender :) Kram,
Sofie

Anonym sa...

Hur fungerar en bloggjulkalender? Kanske något att sno till mmin blogg?... ;)
Kram!!

Sofie sa...

Eljo: Man har t ex 24 st olika ämnen man ska skriva om i bloggen som liksom funkar som luckor. Hade det i bloggen förra året, den finns under etiketten "Sofies bloggjulkalender 2011", på höger sida i bloggen. Det är roligt, men det krävs ganska mycket av en då man måste orka skriva ett inlägg precis varje dag, inklusive julafton. (fast en del kan man så klart förinställa) Känns ju liksom trist om man missar någon lucka eller skjuter upp dem. Tar liksom mer tid än man tror, men gör man det är det samtidigt väldigt roligt.