måndag 1 november 2010

Vår minisemester

Nu har jag inte skrivit blogg på över en vecka, fy på mig!

För lite drygt en vecka sen åkte jag och Henric på minisemester till Jönköping. Jag hade aldrig varit där innan. Vi hälsade på en god vän på nervägen (låter som ett namn på en gata, eller hur?), Henric skulle hälsa på en "förstärkarguru" och så bodde vi på hotell i två dygn och bara hade det mysigt i höstrusket.
Vi har en burk, eller sparbössa eller vad man ska säga, en kub med öppning för att stoppa in mynt i, som det står "roligheter" på. Där har vi sedan vi gifte oss stoppat i lite mynt eller sedlar som vi kunnat avvara som vi tänkte använda när vi vill göra något roligt, fast plånboken inte riktigt tycker sig ha råd. Som nu ungefär. Nu är det höst och blir mörkare och kallare. Vad passar bättre då än en liten minisemester?
Henric och de andra två i bandet hade tagit sig ett litet höstlov i några dagar så då var ju detta ett ypperligt tillfälle. "Roligheterburken", som vi kallar den, hade nämligen åstadkommit så mycket som lite drygt ett och ett halvt tusen.
Så blev det alltså. Jag hade världens hemskaste hosta (kändes det som) vilket var otroligt jobbigt, men resan blev i alla fall otroligt mysig och vi var mer än nöjda.

1 kommentar:

E L I N sa...

Jag var himla glad att ni åkte ut på roligheter! :) Ses på söndag! :D

Förövrigt: BÄSTA BILDEN! :D