måndag 15 november 2010

Random stranger

Igår när jag var på Hemköp stod det en äldre man bakom mig i kassan, kanske i åttioårsåldern eller lite yngre, och jag märkte att han tittade på mig när jag betalade, så jag tittade tillbaka lite snabbt. Sen när jag stod och packade mina varor kom han fram till mig och sa:

- Du klär dig fint.
(Jag skrattar lite)
-Tycker du? svara jag lite smått försvånat.
- Ja, perfekt! säger han och håller handen framför sig som att ge eftertryck åt det han sa. Sen gick han.

Jag tycker det var trevligt faktiskt. Jag känner på mig att många hade tyckt att han var en "snuskgubbe" eller så bara för att han sa så. Jag tycker det är tråkigt att unga ofta har den inställningen att det alltid är så. Jag tror faktiskt ärligt talat att han att jag klädde mig fint, han verkade uppriktigt. Hur ofta får man egentligen komplimanger så där av främlingar? Inte jätteofta.
Jag hade på mig min röda ulljacka med dubbelknäppning och stickad/virkad svart halsduk. Kanske jag såg så klassisk ut så det föll honom i smaken? Jag vet inte.

1 kommentar:

Stella sa...

Du klär dig alltid fint och classy, så enligt mig var det på tiden att någon sa det också! :D En "snuskgubbe" hade antagligen sagt något mycket mera osmakligt, så jag tror att han helt enkelt bara var uppriktig :)