lördag 14 augusti 2010

Henrics kalas

Det blev ett bra kalas i onsdags. Det kom sådär lagom med folk och det blev sådär lagom mycket mat över. Trevligt folk var det också!

Vi bjöd på pastasallad, som man fick blanda själv. Inte så grovt som på bilden, utan vi hade faktiskt skurit upp allt och lagt i skålar. Salladsbuffé alltså. Med bröd bakat av Henrics mormor. Mums! Folk var väldigt imponerade av det och kommenterade smått fascinerade över hur bra det var att man fick blanda själv, trots att Henric nu har haft så på sitt kalas för tredje året i rad. Folks minne är visst inte det bästa...

Sedan bjöd vi på chokladtårta som Henric gjorde. Också väldigt uppskattat! Jag har nu varit på Henrics kalas för fjärde gången (hjälp, vad det går undan!). Den enda skillnaden var att det nu var vi som fixade maten och betalade den (jag gjorde det till och med) istället för Henrics mamma. Men huset fick vi låna!

Sådär ja, nu har jag gjort en liten summering av födelsedagen!

2 kommentarer:

E L I N sa...

Ja tänk vad tiden går, när man betalar sitt eget kalas är man nog vuxen på riktigt.
Mm. Jag har bara lyckats pricka in ett kalas, och jag uppskattade sannerligen pastasalladerna! (och jag kommer ihåg dem).
OJJJ vilka satsiga tårtår! WELL DONE!

Erica Oline sa...

Åh de där tårtorna är verkligen TRADITION! :D Vår favvis genom tiderna! Synd att jag missade kalaset, brukar vara årets höjdpunkt :)