måndag 9 augusti 2010

Fisk denna gång

Igår bar det av igen för att fiska, denna gången i en ny sjö vilket gav ett bättre resultat. Tio fiskar fick vi upp och på ett superställe som jag hittade nappade det direkt man kastade i flötet. Sjukt nästan... Men inga gäddor dock.
Jag känner mig lite delad när det gäller att få fisk. Jag vill ju hemskt gärna få fisk och det är ju härligt när det rycker lite i linan. Dock har jag lätt att tycka lite synd om fisken när man drar upp den och ser att den kippar (stavas det så?) efter andan, sprattlar och har en krok i sig. Den var ju bara hungrig liksom! Kanske är jag lite patetiskt, jag vet inte. Men kul och mysigt hade vi det igår i alla fall, och nog övervägde roligheten med att få fisk ändå!

Storfiskarna redo!

1 kommentar:

E L I N sa...

HAHAHAHAHA Henrics muppiga min! LOVE!