torsdag 24 januari 2013

Samma blus

Igår köpte jag en blus på jobbet och idag sålde jag en likadan blus till en kvinna i 75-årsåldern. Tycker det är fascinerande att det finns kläder som passar bra på kvinnor i så otroligt olika åldrar. Jag tycker inte att blusen ser tantig ut på mig och inte heller såg det ungdomlig ut på henne. Det blev ett annat plagg på henne.
Sådant ser jag ganska ofta på jobbet då vi har kunder i väldigt blandade åldrar och det fascinerar mig ibland vilka kunder som väljer vilka kläder och hur vissa plagg blir så olika på olika människor. Roligast är det nästan när det kommer in tonåringar i butiken och köper plagg som jag stämplat som typiskt tantiga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ses om en vecka! :D

Sofie sa...

Eljo: Jaaaaaaaaa! :D Ser jättemycket fram emot det!

Anonym sa...

Jag med :D :D :D