onsdag 9 januari 2013

Julafton 2012


Tjugondag knut är ännu inte här så därför passar jag på att lägga upp lite bilder från julafton innan det är för sent. Tyckte det kändes lite som slöseri att inte lägga upp några bilder då jag faktiskt har några, även fast det är i senaste laget. Här är hemma hos oss på julaftons morgon, med vår julgran (som nådde ända upp till taket) och alla våra julklappar innan de packades ihop för att först åka till min pappa och sedan till Dala-Järna senare på kvällen. 


Henric trivdes bra i soffan hemma hos pappa efter en sen kväll med paketinslagning.


 Av någon anledning har vi alltid haft Ahlgrens bilar på julafton i en skål. Det är liksom en självklarhet. 


Systern min, nöjd med vilken dag det är tror jag...


Och granen såklart. 


Så här glad var jag och då krävdes det ju lite akrobatisk konst för att visa det.


Jag och Nisse. 


Tillsammans hjälptes vi åt att förbereda julmaten. 


 Klapp, klapp, klapp. Efter dessa och ris à la Malta begav vi oss till Dala-Järna för nästa firande. 


Där väntade det gröt. 


Knäck och kola. 


Julklappshavet. Här fanns visst folk som hade varit snälla.


En bild från juldagen slank med. Ja, man äter mycket sött vid jul, utan tvekan. 

Inga kommentarer: