fredag 17 februari 2012

Om man hade en dröm

Tänk om man kunde ha en tydlig dröm! Tänk om man visste vad man "ville bli"! Vad man vill satsa på! Fler och fler runt mig, i min egen ålder, bestämmer sig för vad de vill göra. Jag har fortfarande ingen aning. Ingen som helst! Det är inte så att jag inte har valt bland alla drömmar. Jag har ingen idé alls.
Därför kan jag bli så avundsjuk på de som verkligen har en dröm! Något de verkligen skulle älska att hålla på med. Jag kan även blir frustrerad på de som har en dröm, men struntar i det. Som jobbar på ett jobb de inte trivs med och skjuter bort sin dröm som bara en dröm. De vet inte hur bra de har det som faktiskt har en dröm. Jag tror nämligen att det mesta går att uppnå om man verkligen vill det.
Om man bara visste vad man ville...

Inga kommentarer: