fredag 21 oktober 2011

Vad står det på mina etiketter

Fick som förslag av Elin att göra listor i bloggen när jag inte vet vad jag ska skriva, och varför inte? Här kommer en. Intressant eller ej, det kan jag inte riktigt avgöra.

SKOR: Har inget så där typiskt märke. I hallen står just nu skor från DinSko, Scorett, H&M och ett par converse bland annat.
SNEAKERS
: Ehum... Har ett par gamla joggingskor som jag hade på idrotten på mellanstadiet tror jag det var, hehe. Används inte så flitigt som de borde. Jag skyller på att de är lite för små.
JEANS: Jag är som sagt ingen jeansmänniska, men använder jeans på jobbet, så jag säger Flash! Vi har jättebra jeans där, jag menar det verkligen! Kom och köp!
T-SHIRT: Använder sällan vanliga t-shirts.
UNDERKLÄDER: Främst H&M.
VÄSKA: Två stycken från H&M och jag älskar denna väska från Indiska.
PLÅNBOK: En röd plånbok i skinn som jag har fått i present.
KLOCKA: Har en i guld och en i silver, båda från Ur&Penn. Sen har jag en som jag fick när jag fyllde sju år som fortfarande fungerar! Ska byta armband på den bara.

SOLGLASÖGON: Använder sällan, men har ett par från Kappahl.
SMYCKEN: Alltid mina ringar, förlovnings -och vigselringen. Annars använder jag ofta örhängen. Från alla möjliga ställen; Ur&Penn, Åhléns, Indiska, Våga osv.
TV: Har ingen!
MOBILTELEFON: Ehum. Använder just nu min gamla Nokia(vad det nu är för modell) pga att två andra är trasiga, men vill ha en ny!
DATOR: Fujitsu Siemens, med 17” skärm.
SMINK: Bare Minerals foundation, Maybelline The Falsies Mascara och sen varierar märkena i övrigt. Rätt ofta L'Oreal.
ANSIKTSKRÄM: Inget speciellt.
LOTION: Dove, LdB.
DEODERANT: Winter by Gosh
TANDKRÄM: Just nu använder vi Colgate Sensitive Pro-Relief.
SCHAMPO/BALSAM: Önskar att jag hade råd med frisörschampo, men annars gillar jag Barnängens och Fructis från Garnier.
TVÅL: Vi brukar köpa olika dofter av Gunry.
PARFYM: ”Min” parfym är Moonflower från Body Shop, annars har jag Flora från Gucci och Jennifer Lopez Blue Glow.
MINERALVATTEN: Har ingen speciellt favorit. Ramlösa eller Loka?
VIN: Brukar jag inte dricka.
DRINK: Vet inte. Något alkoholfritt. Julmust kanske, hihi!
BRÖD: Tycker om två sorters bröd från Svanbergs bageri i Dala-Järna, annars stordiggar jag min svärmors siktkaka och mammas hönökaka.
MAT: Tacos! Det är ju favoriten. Fast jag gillar mycket olika sorters mat. Kinesiskt och Thailändsk också. Och pasta och pizza. Är mycket för lite kryddigare mat.
GLASS: Mjukglass, Magnum, GB:s Ischokladglass, Ben&Jerrys. Listan kan bli lång, jag älskar glass!
GODIS: Oj, svårt. Ska vara en bra blandning av fruktig gelé, lakrits och choklad.
SÄNG: Har en sängstomme och gavel som en gång varit en kökssoffa.
LAKAN: Vi har lakan som vi har fått i bröllopspresent som jag inte vet vad det är för märke. Annars har vi Ikeas och Jysks.
FRISÖRSALONG: Attityd.
DAGSTIDNING: Läser inte så mycket sådant. Om jag gör på nätet, kanske DN?
MAGASIN: Har tyvärr inte hittat någon tidning jag riktigt gillar...

6 kommentarer:

E L I N sa...

Jag avgör att det faktiskt var en rolig och annorlunda lista. Man får helt klart intrycket att vad som står på etiketten inte är det viktigaste för dig i livet.. :)

Sofie sa...

Elin: Haha, nej jag tycker att huvudsaken är att det är snyggt och att man trivs med det, inte att det är en märkespryl :)

Stella sa...

Vart hittar du alla dessa listor? :)

Sofie sa...

Stella: Har snappat upp dem på diverse bloggar och sparar dem :)

Stella sa...

Å, har du någon jag kan göra? Tycker att det är så roligt med dessa listor, men vet liksom inte vart jag kan hitta dem.

Sofie sa...

Stella: Du kan ju kolla i min kategori som heter listor om du hittar någon. Har liksom ingen på lur riktigt för om jag hittar någon hyffsat bra så brukar jag ta och göra den. Men det är fritt fram och sno! :)