onsdag 12 oktober 2011

Gung-gung-gunga!

När jag om Marie var ute och promenarade för några dagar sen tänkte jag att det var dags att sätta sig på en gunga för det var så längesen. Det märkte jag även när jag satte mig. Vi kunde konstatera två saker; det ena var att jag var för bred. Det tryckte i sidan som bara den. Jag provade att sitta på en gunga för ett tag sen som kändes trång, men då trodde jag det berodde på gungan. Igår när jag provade en annan insåg jag att denna gunga var lika trång. Alltså, det är jag som har blivit bred. Dessutom blir jag yr direkt efter att ha gungat en liten stund bara. Jag känner mig gammal...

Jag laddade lite först, inför pirret i magen.
Förutom att det gjorde ont i höften så var jag nöjd. Jag älskade att gunga när jag var liten!


Vilka konster, va?

Så här fokuserad såg jag ut innan jag skulle hoppa av...
...och så här vackert landade jag!

Slutsats: Jag har blivit bredare än när jag var liten (konstigt, va?) och blir yr direkt av att gunga, men det är fortfarande ganska härligt och jag tycker gungor är en väldigt bra uppfinning!

Inga kommentarer: