fredag 4 december 2009

Droppen

Såg att jag inte har skrivit på ett tag. Tänkte att jag skulle skriva förra fredagen, för allt gick så sjukt dåligt den dagen, men det blev bara värre och värre så det blev inte av att jag skrev.
Minns inte allt nu, men jag kan säga att det började med att jag redan på morgonen konstaterade att det inte var min dag, då mixern hade pajat och allt bara gick fel. Efter det fick jag brev som talade om för mig att kommunen inte vill betala min utbildning, så adjöss med de framtidsplanerna! Det förstörde definitivt min fredag. När jag mot kvällen försökte muntra upp mig pajade symaskinen och därmed allt jag har planerat att sy framöver. Min kära, fina, nya symaskin. Så vad gör jag då? Jag sätter mig i soffan och deppar och allt som finns på hyllan (pärmar och dvd:er) rasar ner över mig när jag ligger i soffan. Det var det. Droppen.

Egentligen är det ju ganska "världsliga" problem, jämfört med den del problem som finns i världen, och som folk lider av, men man kan inte jämföra allt. Det där blev för mycket.

Men men, det vände i alla fall lite dagen efter då vi löste symaskinsproblemet och den började funka igen. Så nu, mina vänner, ska jag ta och sy en ärm!

1 kommentar:

hannah sa...

haha vilken dag sofie din stackare! ja tiden flyger, det är redan två månader! hihi :)