fredag 11 december 2009

Fru H

Jag måste säga att jag verkligen har svårt att fatta en del saker, som t ex:

1. Jag är gift.
2. Jag är fru.
3. Jag heter Hermansson
4. Jag är Sofie H.
5. Jag heter inte Näsman längre.
6. Jag är SH, inte SN.
7. Jag är inte fröken mer.
8. Jag har varken pojkvän eller fästman. Jag har en man. A husband.

Det är bara några av sakerna jag har svårt att verkligen få grepp om, hehe... Men ärligt talat, det känns jättekonstigt, men självklart helt fantastiskt! När ska jag fatta allt detta?
I tisdags var det en fotograf på mina elevers dansuppvisning som ville ha mitt namn. Så då fick jag lov att säga hela mitt namn (har faktiskt inte hänt så många gånger tidigare ännu) och svara på om namnet var rättstavat. Bara en sådan sak blir värsta grejen! Dessutom känns det som jag ljuger lite, och säger att jag heter något annat än vad jag heter.
Och när det var några elgubbar här och satte upp elskåp frågade en kille mig, när han såg alla gitarrer, om det var jag som lirade. "Nej, det är min man." Jättekonstigt att säga. Men ack så roligt!

Inga kommentarer: