onsdag 15 oktober 2008

Jazz

Nu har jag varit på jazzkonsert i skolan. Mina första reaktioner när något är riktigt, riktigt bra, och dessutom något jag gillar att, eller vill, hålla på med själv, är att jag håller på att börja gråta. Ja, det är sant! Tårarna trycker på direkt. Dock kan jag behärska mig... Det var i alla fall det första jag kände ikväll när de precis började spela.

Eftersom att jag sysslat så mycket med folkvisor och liknande på sistone, och det är det enda jag har i huvudet, så blir det inte så mycket jazz. Tyvärr! Det har frustrerat mig, och ikväll höll jag på att smälla av! Det är ju det där jag vill satsa på!

Min första reaktion efter konserten var att jag blev sur på de som man hörde från något övningsrum sitta och öva på folkmusik. Hur kan man göra det istället för att gå på jazzkonsert? Dessutom ville jag inte bli påmind om det och få ur den sköna "jazzfeelingen" jag var inne i. Så ja, jag kände mig rentav irriterad.

Nu sitter jag och väntar på tåget som inte går alltför snart, men det regnar ute! Blä!

Inga kommentarer: