tisdag 21 oktober 2008

Olyckliga omständigheter på väg till skolan

Har just sjungit "Hela familjen går ut med geten..." för klassen. Jag säger då det...

Dagen började såhär: Min dagliga promenad till skolan. Jag började vandra i tid, men vad händer då? Jo, det regnar och blåser och regnet ska nödvändigtvis hamna rakt i ansiktet.
Lösning på det: Paraplyet används som sköld. Men istället för att glädjas åt denna chans att leka riddare, eller Gimli eller något, så drabbas jag av ett nytt problem, nämligen att jag tvingas bära både väska och kasse i samma arm. Tungt! Alltså, jag måste byta arm hela tiden. Detta drar av minut för minut vilket resulterar i att det där med att vara ute i tid inte längre känns som en verklighet.
Inte nog med det, min ena strumpa envisas med att åka ner över hälen hela tiden.
Och inte nog med DET, plötsligt får jag jätteont i höften! Av vilken anledning då? Okänd! Lite som att den har hamnat ur led, vilket för med sig att min hastighet måste sänkas nämnvärt och jag måste, suckandes och stånkandes, HALTA mig fram till skolan.

Resultat av det hela: Jag kommer för sent.
Kommentar till det hela: Blä!

1 kommentar:

Erica sa...

Den brukar jag också sjunga titt som tätt och komma på nya texter till melodin :) otrevligt med promenaden!