tisdag 26 juli 2011

The falsies volume express mascara


Färg: Black

Konsistens: Lite tunn i början, men efter några veckor blir den lite segare och torrare.

Pris: 139 kr

Doft: Luktar mascara liksom, men inte ovanligt starkt eller så.

Utmärkande egenskap: Den har en böjd borste som böjer fransarna otroligt bra!

Allmänna tankar om mascaran: Jag tycker det är lite fånigt med alla dessa "statements" om hur mascaran ska vara. Som denna till exempel, som de säger ska ge samma effekt som lösögonfransar. Jag menar, det är ju klart att den inte gör! Det tycker jag är självklart, men när jag tidigare läste en del andra recensioner om mascaran fick jag se att många var besvikna på att den inte gav någon lösögonfranseffekt som de hade förväntat sig. Ja, förväntar man sig det så får man nog nästan räkna med att bli besviken på vilken mascara som helst. Och sen förstår jag inte riktigt varför man vill att ens fransar ska "se ut som" lösögonfransar. Jag menar, man vill väl att lösögonfransar ska se äkta ut? Eller vill man att de ska se fake ut? Jag vet inte... Har bara haft det på dansföreställningar.

Fördelar: Jag tycker den här mascaran är helt fantastisk! Måste bara säga det på en gång! Det är nog den bästa jag någonsin provat! Vet ni varför? Jo, ALLT beror på borsten! Nej, inte allt, men ganska mycket. Jag har alltid irritetar mig på att mascara alltid slätar ut min fransar så de blir helt raka, oavsett om jag har böjt dem innan eller inte. Och jag har aldrig märkt skillnad på mascaror som sägs ska böja fransarna, det har aldrig hjälpt något vidare, förrän nu. Tack vare den böjda borsten!

Med rätt teknik (OBS! Det kanske inte direkt är någon "nybörjarmascara" för de som är ovana) blir fransarna fantastiskt fint böjda och håller sig så väldigt länge. Jag behöver bara några enstaka drag för att fransarna ska bli längre, fylligare, separerade, definierade och framförallt väldigt snyggt böjda. Jag blev väldigt förvånad över detta måste jag säga, för det hade jag inte alls förväntat mig. Dessutom håller sig fransarna hela dagen i ungefär samma skick, böjen håller och den smular inte heller. Nästan allt är mycket bättre än många andra mascaror som jag tycker har varit bra, och jag brukar dessutom prova nya nästan varje gång jag behöver en ny, så jag har provat en del.

Nackdelar: Hmm, har svårt att komma på några! Det enda skulle väl vara att formulan ändras ganska mycket efter en tid och blir märkbart tjockare/torrare. Det gör väl egentligen alla mascaror, men eftersom denna är rätt tunn från början blir det rätt stor skillnad. Den blir därmed lite svårare att applicera, det är lättare att fransarna klumpar ihop så det krävs lite mer tid, men inte så mycket egentligen. Det går ändå utan problem att få ihop samma resultat!

Summan av kardemumman:
Jag älskar den! För första gången någonsin tror jag (nästan i alla fall) kommer jag nog att köpa samma mascara igen efter detta och kommer förmodligen att fortsätta med det faktiskt. Jag känner i alla fall inte att jag någonsin vill vara utan den här böjda borsten igen! Har läst att många kritiserar den och tycker den är svår, men det tycker inte jag. Den får en klar fempoängare av mig!


5/5 cupcakes från mig!

1 kommentar:

E L I N sa...

Jag tycker det är jättebra med sånnahär "kompis"-recensioner! Jag använder väldigt sällan mascara men vid festliga tillfällen är det ju trevligt. Kanske ska testa på den här då! :)