onsdag 22 april 2009

På en stol

Har ni nån gång tänkt på hur jobbigt det är att sitta stilla på en stol en hel dag, efter att man har haft lov?
Nu har jag inte bara haft en veckas påsklov heller, utan jag har varit ledig två veckor!
Vi planerade konserten idag vilket innebar att man satt still, och satt still och satt still och bara glodde på de som pratade. Okej, vissa hade ju saker att säga, men jag kunde inte förmå mig till att överhuvudtaget ha en åsikt, efter ett tag. Det enda jag kunde tänke på att vi måste sluta för dagen, och jag ska undvika att bli knäpp.
Jag har suttit rakt, pösigt, med armarna i kors, men armarna under låren, men armen mot rygstödet, men hakan lutad mot samma arm, snett som en jag vet inte vad, och ihopvikt med huvudet på knäna (ja, faktiskt!)

Imorgon har vi städdag och ska kratta löv. Frågan är om inte det är mindre jobbigt än att sitta på en stol...

Inga kommentarer: